vineri, 8 august 2008

Cersetorii tigani din Oradea ameninta cu siringi infectate


La ce nu recurc tiganii sa faca rost de bani? Inca de la o varsta frageda tiganii sunt preocupati mai mult decat de orice de a face bani prin orice metode posibile, in afara de munca bineinteles.

In Oradea pe Calea Republicii cersetoriii tigani, agresivi, ameninta trecatorii ca daca nu le dau bani ii impung cu siringi infectate. Copii care nu au nici 10 ani sunt in stare sa ameninte oameni in plina strada pentru bani. Asta este "educatia" pe care o primesc in satra, ce se v-a alege de ei cand v-or creste?

O orădeancă a relatat pentru Bihoreanul.ro că, aflîndu-se zilele trecute pe Corso, un grup de puradei a venit să-i ceară bani. “Nu am vrut să le dau, iar unul a scos o seringă şi mi-a zis că e infectată, că ar fi luat-o din apropierea Spitalului de Boli Contagioase, şi că mă împunge cu ea dacă nu-i dau. M-am ridicat la ei şi au fugit, dar am auzit de la alţii că aşa fac mai nou, numai să te intimideze”.

Comisarul Adrian Bucur adjunctul sefului de politie municipiului Oradea a declarat: Am auzit doar la nivel de bârfă, că fenomenul a existat în urmă cu 3-4 ani, dar nimeni n-a sunat la 112 să facă reclamaţie. În cazul unei solicitări există mai multe patrule de poliţişti care se deplasează la faţa locului şi îi ridică. Dar pentru asta, repet, e nevoie de o sesizare”.

Asadar e ceva normal ca acesti minori infractori sa fie lasati sa ameninte oameni in continuare atat timp cat nu exista o sesizare. Multe familii de tigani din tot judetul isi trimit copii la cersit pe strazile Oradiei. "Înainte, pe vremea lui Ceauşescu, cerşetorii erau băgaţi la închisoare, acum pur şi simplu nu avem ce să le facem. Îi ridicăm, îi amendăm, ei nu plătesc şi cu asta basta”, a conchis comisarul Bucur.

Eu ca roman ma intreb ce patesc daca nu platesc o amenda? Dar ei cum sunt tigani, le este permis ca sunt o minoritate "discriminata".

Un comentariu:

Anonim spunea...

se v-a alege de ei cand v-or creste?
E posibil ca un site antimanele sa publice in astfel de gramatica?
Eu spun ca NU!
Corectati cat mai repede posibil!!